سایت یا اینستاگرام؟

سایت یا اینستاگرام؟

سایت یا اینستاگرام؟این سوالی است که امروزه ذهن بسیاری از صاحبین مشاغل را مشغول کرده.یکی از داغ ترین و مهم ترین بحث های این روز ها در تیم های فروش و بازاریابی،این است که سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ بیشتر تمرکز تیم باید روی طراحی وب سایت باشد یا کانال های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام؟ کدام یک باعث پیشرفت بهتر کسب و کار خواهد شد؟ وب سایت نرخ بازگشت سرمایه بیشتری برای شرکت خواهد داشت یا سوشال مدیا؟

همه ی این سوالات و بسیاری دیگر از سوالات، چالش های مهمی هستند که شرکت های بزرگ و کوچک، تیم های فروش، مدیران و صاحبین کسب و کار در این روز های رقابتی در فضای دیجیتال با آن ها مواجه هستند.

برنده این رقابت کدام است؟سایت یا اینستاگرام؟

وقتی درباره وب سایت یا اینستاگرام و نحوه ارتباط آن ها با استراتژی های کسب و کار صحبت می کنیم، یک نکته مهم به وضوح دیده میشود: هیچکدام از این دو ، نباید نادیده گرفته شوند. هردوی این پلتفرم ها، می توانند تاثیرات مفید و قابل قبولی روی بیزینس شما داشته باشد.

سایت یا اینستاگرام
کدام یک باعث پیشرفت بهتر کسب و کار خواهد شد؟ وب سایت نرخ بازگشت سرمایه بیشتری برای شرکت خواهد داشت یا سوشال مدیا؟

مزایا و معایب وب‌سایت برای کسب‌وکار

داشتن یک سایت فروشگاهی همیشه مزایای خاص خود را دارد. تعداد افرادی که روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند، بسیار زیاد است و شما می‌توانید با راه‌اندازی سایت برای کسب‌وکار خود،از این حجم بالای کاربران بهره مند شوید.

در ادامه به مزایا و معایب سایت میپردازیم تا شما به طور دقیق با آنها آشنا شوید.

مزایای وب‌سایت

1- شما روی وب‌سایت کنترل کامل دارید

برخلاف اینستاگرام، شما امکان شخصی سازی ظاهر و ویژگی‌های وب‌سایت خود را دارید. می‌توانید یک ظاهر منحصر به فرد برای سایت خود داشته باشید و خودتان در مورد همه چیز تصمیم‌گیری کنید.

وب‌سایت به طور کامل متعلق به خود شماست ولی اکانت اینستاگرام اینطور نیست و هر لحظه ممکن است بسته یا از دسترس خارج شود. با داشتن وب‌سایت، شما دیگر لازم نیست از دست دادن محتوا یا از دسترس خارج شدن آن باشید. شما می‌توانید هر چه می‌خواهید را با مخاطب خود در وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

2- مشتریان به شما اعتماد می‌کنند

در فضای اینترنت، جلب اعتماد کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد و با داشتن وب‌سایت به خوبی می‌توانید این اعتماد را ایجاد کنید. در وب‌سایت، با دنبال کردن راهکارهایی مثل قرار دادن نمادهای اعتماد الکترونیکی، نظرات مشتریان و اطلاعات تماس، کاربران به شما اطمینان بیشتری پیدا می‌کنند.

3-سایت برای شما اطلاعات ارزشمندی فراهم می کند

زمانی که درحال بررسی این موضوع هستید که وب سایت بهتر است یا اینستاگرام، فراموش نکنید که سایت، داده های بسیار ارزشمندی به شما ارائه می دهد که برای بازاریابی، تیم فروش، طراحی استراتژی و برندسازی بسیار مفید هستند. هرچقدر که اطلاعات دقیق تری از مخاطبین و ورودی سایت خود داشته باشید، بهتر می توانید برای فروش، ارائه مطالب، محصولات، برنامه ریزی و رشد شرکت تصمیم بگیرید.

برخی از این اطلاعات عبارتند از:

  • بیشتر مخاطبین شما، چند ساله هستند، چه جنسیتی دارند، به چه چیز هایی علاقه مند هستند.
  • مخاطبینی که وارد سایت شما شده اند، بیشتر در کدام قسمت های سایت رفته و بیشتر چه محصولاتی را خرید کرده اند.
  • نرخ پرش سایت شما چند درصد است؟ نرخ تبدیل های وبسایت چطور؟ چه تعدادی از ورودی شما به مشتریان تبدیل شده اند؟

4- می‌توانید از مزایای سئو استفاده کنید

از مهم‌ترین مزیت‌های وب‌سایت این است که می‌توانید با کمک سئو در گوگل رتبه بالا کسب کنید و خود را به مخاطبان زیادی نشان دهید. سئو یک استراتژی بلندمدت است که با وب‌سایت می‌توانید به بهترین نحو از آن بهره ببرید. هرچه شما در نتایج گوگل رتبه بالاتری داشته باشید، احتمال کلیک کاربر بیشتر می‌شود که در نتیجه فروش شما را هم می‌تواند افزایش دهد.

5- احتمال فیلتر شدن سایت خیلی کم است

امکان فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی همیشه وجود دارد، اما برای سایت این نگرانی خیلی کمتر است. با راه‌اندازی وب‌سایت می‌توانید کسب‌وکار خود را پایدار کنید و نگران بسته شدن آن نباشید و دائما از آن بدون محدودیت استفاده کنید.

معایب وب‌سایت

داشتن یک وب‌سایت مزایای بسیار زیادی برای کسب و کارتان دارد و به تمام کسب‌وکارها پیشنهاد می‌شود یک سایت داشته باشند. ولی قبل از راه‌اندازی وب‌سایت، موارد زیر را حتماً در نظر بگیرید.

1- برای افزایش بازدیدکننده باید تلاش کنید

نباید انتظار داشته باشید که به محض اینکه سایت را راه‌اندازی کردید، بازدیدکننده‌ها به سایت شما سرازیر شوند. رتبه گرفتن در گوگل زمان می‌برد و شما نباید زود ناامید شوید. اگر سایت و محتوای جذاب و باکیفیتی داشته باشید، گوگل به سایت شما توجه ویژه ای خواهد کرد. البته باید بدانید که این به این معنی نیست که شما نمی‌توانید از سایت خود سریع به فروش برسید.

2- راه‌اندازی وب‌سایت هزینه دارد

برای راه‌اندازی وب‌سایت شما باید هزینه‌ای برای خرید هاست و دامنه پرداخت کنید. همچنین، اگر خودتان نخواهید سایت را طراحی کنید یا توانایی آن را ندارید، باید هزینه‌ای پرداخت کنید تا یک نفر به جای شما این کار را بکند. البته، طراحی سایت خیلی راحت شده است و خودتان هم می‌توانید همه کار را انجام دهید.

3- شخصی‌سازی ظاهر سایت همیشه راحت نیست

اگر با سایت‌سازها سایت خود را راه‌اندازی کنید، برای شخصی‌سازی قالب و ظاهر آن کمی محدودیت خواهید داشت. شاید برای سایت خود ظاهر و ویژگی‌های خاصی در ذهن داشته باشید. باید در نظر داشته باشید که همه این موارد قابل اجرا نیستند و باید یک طراح سایت برای این کار استخدام کنید.

مزایا و معایب اینستاگرام برای کسب‌وکار

اگر یک سایت فروشگاهی دارید، می‌توانید با اینستاگرام به رشد برند خود کمک کنید. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر، پربازدیدترین شبکه‌ اجتماعی در اینترنت است و کاربران زیادی روزانه از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از این حجم بالا از کاربران برای فروش بیشتر و رشد برند خود استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید از طریق اینستاگرام، کاربران را برای خرید محصولاتتان به سایت خود هدایت کنید.

مزایای اینستاگرام

1- یک روش مؤثر تبلیغات است

اینستاگرام یک استراتژی فوق العاده برای مارکتینگ است. این شبکه اجتماعی یک کانال مفید برای نمایش محصولاتتان است. چه شما یک برند باشید چه یک کسب‌وکار تازه، اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند.

2- ظاهر مرتبی دارد

برخلاف خیلی از شبکه‌‌های اجتماعی دیگر، اینستاگرام یک رابط کاربری منظم و مرتب دارد. این پلتفرم به شما کمک می کند تا محتوا و عکس‌ها را در پروفایل خود به خوبی سازماندهی کنید. این ویژگی اینستاگرام یکی از مهم‌ترین دلایلی است که کسب‌وکارها به سراغ آن می روند.

3- رایگان است

برخلاف سایت که برای شروع نیاز به هزینه دارد، شما می‌توانید فعالیت در اینستاگرام را به طور رایگان شروع کنید. البته باید بدانید که هزینه راه‌اندازی سایت آنقدرها هم زیاد نیست.

4- تعامل با مخاطبان در آن راحت‌تر است

یکی دیگر از مزایای اینستاگرام این است که خیلی راحت و به طور مستقیم می‌توانید با مخاطبان خود در ارتباط باشید. کاربران می‌توانند از طریق کامنت‌ها و پیام با شما در ارتباط باشند و حس نزدیکی بیشتری به کسب‌وکار شما داشته باشند.

معایب اینستاگرام

1- دسته‌بندی و مدیریت محصولات به سادگی سایت نیست

دسته‌بندی محصولات در اینستاگرام به اندازه وب‌سایت کارآمد نیست. شما فقط می‌‌توانید از طریق هایلایت‌های اینستاگرام محصولات خود را دسته‌‌بندی کنید اما با این حال دسترسی محصول مورد نظر به اندازه سایت راحت نیست، مخصوصاً اگر تعداد محصولات شما زیاد باشد.

2- احتمال فیلتر شدن دارد

یکی از معایب اینستاگرام که امروزه خیلی با ان سر و کار داریم امکان فیلتر شدن اینستاگرام است و اگر تنها کانال کسب‌وکار شما این پلتفرم باشد، قطعاً ضرر خواهید کرد. اگر یک وب‌سایت داشته باشید، خیلی کمتر نگران از دست رفتن کسب‌وکار خود خواهید بود اما اگر فقط در اینستاگرام فعالیت داشته باشید و فیلتر شود، مخاطبان زیادی را از دست خواهید داد.

3- به اکثر ویژگی‌‌های اینستاگرام فقط از طریق اپلیکیشن آن دسترسی خواهید داشت

اگر بخواهید از نسخه وب اینستاگرام استفاده کنید، خیلی محدودتر خواهید بود. بسیاری از ویژگی‌های اینستاگرام فقط در اپلیکیشن آن کار می‌کنند. اینستاگرام با این کار تلاش می‌کند که فعالیت کاربران را محدود به اپلیکیشن خود کند.

سایت یا اینستاگرام؟ کدام برای شرکت شما بهتر است؟

سایت اصلی‌ترین قسمت کسب‌وکار شماست و اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی بیشتر به جذب مخاطبین کمک می‌کند. شما برای اینکه بتوانید کسب‌وکار خود را به بهترین نحو رشد دهید، نیاز به هردوی اینها دارید. اینستاگرام به تنهایی نمی‌تواند کسب‌وکار شما باشد،

چرا که شما برای فروش محصولات خود و مدیریت مشتریان نیاز به یک سایت دارید. اینستاگرام جوابگوی تمامی نیازهای شما نیست، اما می‌تواند مهم‌ترین حوزه برای جذب مخاطب بیشتر و برندینگ شما باشد.

سایت و اینستاگرام، می توانند مانند دو چرخ دنده محکم و قوی، به طور مکمل، برای شرکت و برند شما عمل کنند. دو عامل بسیار قوی و کارآمد که در کنار یکدیگر، سرعت پیشرفت شما را چندین برابر می کنند.

طراحان شمال به شما کمک می کند تا میانبری به سوی آینده داشته باشید…

مشاوره راه اندازی کسب و کار مجازی

اگر نیاز به راهنمایی برای دریافت خدمات طراحان شمال دارید با پر کردن فرم زیر همکاران ما به سرعت با شما تماس خواهند گرفت.
  • جهت پیگیری روند کار شما

به مقاله ای که خواندید علاقه داشتید ؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *