سئو سایت طراحان شمال

معجزه ای به نام سئو سایت

آشنایی با سئو سایت

سئو سایت (SEO:search engine optimization) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو در واقع به مجموعه فعالیت‌ ها و اقداماتی گفته می‌شود که برای بهبود جایگاه و رساندن سایت به صفحه اول گوگل در کلمات کلیدی مشخص، چه داخل و چه خارج از سایت انجام می‌شود.

به فرد یا افرادی که به کار سئو مشغول هستند نیز سئوکار گفته می‌شود. خدمات سئو به دو بخش سئو سفید و سئو سیاه تقسیم بندی می‌شود.

سئو به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. سئو برای کمک کردن به بهبود بازدید و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، انجام می شود.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست زیرا موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود قابل پیش‌بینی نیستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو آپدیت نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

سئو سایت طراحان شمال

 

فعالیت های مربوط به یک سئو حرفه ای

فعالیت‌های مرتبط با بهینه سازی سایت، به دو دسته سئو داخلی (On-Page) و سئو خارجی (Off-Page) تقسیم بندی و انجام می‌شود؛

سئو سایت درون صفحه (On Page SEO)

سئو سایت درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و … مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود.

این روش پایه ی تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر گونه تغییری که شما در محتویات سایت خود ایجاد می‌کنید در نتایج جستجو تاثیر گذار بوده بنابراین ایکه روش SEO On Page بدرستی قبل از روش SEO Off Page انجام شود بسیار مهم است.

سئو سایت بیرون صفحه (Off Page SEO)

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می‌شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از سایت شما انجام می‌شود؛

این شامل تمام چیزهایی است که می‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند.

SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با استفاده از روش‌هایی که در خارج از وب سایت انجام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.

SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت بدست آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.

پس شما می‌توانید برای چند مورد به سراغ متخصصان و شرکت‌های ارائه کننده خدمات سایت بروید که این موارد عبارتند از:

  • به دست آوردن کلمات کلیدی و بهینه کردن محتوا بر اساس آن‌ها
  • URL صفحه
  • استفاده درست از کلمات کلیدی در تگ‌های هدینگ
  • بهبود تجربه کاربری و همچنین رابط کاربری
  • بهینه سازی تصاویر و همچنین استفاده تگ alt مناسب برای تصاویر
  • به کار بردن اینفوگرافی، ویدئو، عکس در صفحات فرود
  • بررسی وضعیت هاست پیرامون میزان در دسترس پذیری، سرعت و همینطور نکاتی که برای گوگل حائز اهمیت هستند.
  • بررسی پیرامون سرعت لود کردن صفحات مختلف سایت
  • سنجش در دسترس بودن (آپتایم بودن ) سایت برای کاربر
  • کنترل کردن لینک‌های داخلی و خارجی و همینطور حذف لینک‌های شکسته
  • کنترل جریمه احتمالی از جانب گوگل
  • اصلاح صفحه سایت (Sitemap) صحیح به وب مستر
  • اضافه نمودن ریچ اسنیپت (Rich Snippets) به صفحه‌های مهم فرود
  • بالا بردن نرخ تبدیل سایت  (CRO)
  • طراحی حرفه‌ای در کنار بهینه سازی حرفه‌ای برای سایت
  • اصلاح در کدهای HTML و CSS وب سایت
  • رصد و تحلیل رقبا
  • تولید محتوای منظم و بر اساس اصول حرفه‌ای
  • شناسایی و برطرف نمودن خطاهای سایت در وب مستر (Crawl Errors)
  • رسپانسیو بودن وب سایت
  • تامین ایمنی سایت با بهره‌گیری از HTTPS
  • پرداختن به خدمات سئو سایت خارجی مانند گذاشتن پست مهمان در سایت‌های مرتبط
  • انجام لینک سازی موثر داخلی و خارجی
  • و …

دلایل ضرورت سئو سایت

باید در نظر داشته باشید که مردم در حال حاضر تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در اینترنت جستجو می کنند.جستجو دیگر محدود به رایانه ها و حتی تلفن های همراه نیست و شامل ساعت، عینک و پیشرفته ترین دستگاه های هوشمند نیز می شود.

از آنجا که جستجو برای افراد به اشکال مختلف، اعم از صوتی، وب یا حتی یوتیوب ضروری است، سئو یک وب سایت جهت افزایش بازدید آن در نتایج جستجو الزامی می باشد.

با توسعه مداوم فناوری و ظهور دستگاه های جدید که افراد برای جستجوی خود از آنها استفاده می کنند نرخ جستجو کاهش نخواهد یافت. بنابراین، همیشه باید به توسعه و سئو سایت خود ادامه دهید تا به صدر نتایج جستجو برسید.

پس اهمیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو در این است که بازدید یا ترافیک رایگان برای شما به همراه خواهد داشت، به شرطی که محتوای مناسبی تهیه کرده باشید که نیازهای کاربران را برآورده کند.

چرا موتورهای جستجو به سئو سایت نیاز دارند؟

افرادی که به تازگی با سئو آشنا می‌شوند معمولا با سوالاتی منطقی روبرو می‌شوند که درک اهمیت سئو و نیاز گوگل به آن را دشوار می‌کند. سوالاتی مانند:

مگر نه اینکه گوگل از هوش مصنوعی بهره می‌برد؟

هزاران مهندس نخبه را گرد هم آورده و سال‌هاست که برای بهبود الگوریتم‌ها و ارائه بهترین پاسخ به کاربر تلاش می‌کند؟

پس چرا هنوز قادر به تشخیص محتوای ارزشمند نیست؟

چرا برای کسب جایگاه باید استانداردهای سئو را در سایت خود رعایت کنیم؟

لازم به ذکر است که هدف گوگل تنها تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست بلکه رتبه‌بندی آنها برای نمایش به کاربر نیز اهمیت بالایی دارد.

صفحه اول نتایج جستجو حداکثر 10 سایت را به کاربران پیشنهاد می‌دهد و هر سایتی که در رتبه بالاتری باشد شانس بیشتری برای جلب توجه کاربر و افزایش بازدید دارد. در نتیجه وقتی از سئو صحبت می‌کنیم، با یک رقابت سخت و فشرده روبرو هستیم.

چه کسی قادر به انجام سئو سایت ماست؟

این کار در مفهوم ساده ولی در اجرا پیچیده است. اما در واقع مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و مستمر است که اجرای آن هم به دانش و هم به تجربه نیازمند است.

تصمیم‌گیری در مورد این که چه کسی این کار را برای سایت ما انجام دهد بستگی به 3 فاکتور اصلی شامل بودجه، منابع انسانی و زمان خواهد داشت.

به طور معمول کسب و کارهای اینترنتی به 4 روش مختلف سئو سایت خود را مدیریت می‌کنند:

1.برون‌سپاری به شخص یا شرکت

اگر مجموعه‌ای اهمیت سئو سایت را به خوبی درک کرده و بودجه کافی برای تامین هزینه‌های آن را داشته باشد؛ برون‌سپاری پروژه به یک شخص یا شرکت معتبر به‌صرفه‌ترین روش برای موفقیت در سئو خواهد بود.

این کار خیال شما را از دغدغه‌های مربوط به جذب و نگهداشتن نیرو، تامین امکانات و فضای کاری و از همه مهمتر آزمون و خطا برای رسیدن به نتیجه مطلوب راحت خواهد کرد.

2. تشکیل یک تیم داخلی در شرکت

سازمان‌ها و شرکت‌هایی که دارای بیش از 30 کارمند هستند می‌توانند با تشکیل یک تیم داخلی برای دیجیتال مارکتینگ و سئو؛ سرعت عمل و انعطاف‌پذیری خود را در تصمیم‌گیری و اجرای کمپین‌های بازاریابی و پیشرفت در سئو افزایش دهند.

این روش هزینه‌های به مراتب بیشتری در مقایسه با برون‌سپاری خواهد داشت ولی نقطه قوت آن بازدهی بالا و کسب نتیجه در زمان کوتاه‌تر است.

3.یادگیری و انجام توسط مالک کسب و کار

در این روش مالک کسب و کار خودش سئو سایت را فرا گرفته و بخش مهمی از زمان و انرژی خود را صرف این کار می‌کند.

کسب و کارهای نوپا که هنوز بودجه کافی و ساختار سازمانی مشخص برای سرمایه‌گذاری در حوزه سئو را ندارند معمولا از این روش استفاده می‌کنند و پس از کسب موفقیت‌های کوچک و تامین بودجه استراتژی خود را تغییر می‌دهند.

4.ترکیب تیم داخلی و مشاور حرفه‌ای

برای سازمان‌هایی با بیش از 100 کارمند که معمولا در حوزه‌های رقابتی مثل گردشگری، ارز دیجیتال و … فعالیت می‌کنند و سئو مجرای مهمی در بازاریابی آنها محسوب می‌شود؛ تشکیل یک تیم داخلی کافی نیست.

معمولا این شرکت‌ها از مشاوران حرفه‌ای و نظارت متنوع برای تقویت تیم و تصمیم‌گیری بهتر بره می‌برند.

بهترین شرکت برای انجام خدمات سئو

شرکت طراحان شمال با بکار گیری نیرو های جوان در زمینه خدمات فضای مجازی برای گسترش و هر چه بهتر شدن کسب و کار ها فعالیت میکند.

ما با تیمی جوان و حرفه ای در زمینه طراحی انواع سایت ها و کارهای گرافیکی همانند طراحی لوگو ، کارت ویزیت ، پوستر و… و تولید نرم افزار فعالیت کرده و آماده ی ارائه خدمات در تمامی امور مربوط به سایت از جمله طراحی سایت و سئو سایت،تبلیغات و تحول کسب و کار شما با بهره گیری از تجربه های نیرو های متخصص در این زمینه می باشیم.

ما به شما کمک می کنیم تا میانبری به آینده داشته باشید…

مشاوره راه اندازی کسب و کار مجازی

اگر نیاز به راهنمایی برای دریافت خدمات طراحان شمال دارید با پر کردن فرم زیر همکاران ما به سرعت با شما تماس خواهند گرفت.
  • جهت پیگیری روند کار شما

به مقاله ای که خواندید علاقه داشتید ؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *