ریپورتاژ آگهی

تاثیر شگفت انگیز ریپورتاژ آگهی بر سایت

آشنایی با ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی یا Advertorial ( ترکیبی از دو واژۀ Advertisment و Editorial) است و به گونه ای از آگهی می گویند که در قالب یک مقاله یا گزارش خبری به مخاطبان عرضه می‌شود؛

به طوری که در نگاه اول، خواننده چندان درگیر تبلیغاتی بودن آن نمی‌شود و آن را به شکل یک محتوای مصرفی می‌بیند.

ریپورتاژ در واقع نوعی از آگهی است که سعی می‌کند، مزایای یک محصول یا خدمات را در ذهن مخاطب تقویت کند.

تهیه رپپورتاژ آگهی به این ترتیب است که گزارشی کاملاً بی‌ طرف برای انتقال پیام برند یا معرفی محصولات از سوی یک شرکت تهیه و برای انتشار به یک رسانه (این رسانه می‌تواند یک مجله، برنامه تلویزیونی یا یک وب سایت باشد) ارائه می‌شود.

در آخر، مدیر تبلیغات آن رسانه در ازای انتشار این گزارش مبلغی را از شرکت دریافت می‌کند.

اما ریپورتاژ فقط متعلق به دنیای اینترنت نیست؛ بلکه در روزنامه‌ها و مجلات چاپی، رپپورتاژ آگهی معمولاً به شکل مقاله‌ای بی‌ طرف یا یک داستان است که معمولاً با برچسب (اسپانسری)، (محتوای حمایت شده) منتشر می‌شود.

در تلویزیون، این نوع تبلیغات به شکل یک آگهی برای معرفی محصولات به مخاطبان نشان داده می‌شود. مثلاً وقتی مجری در میان صحبت‌هایش به یک محصول اشاره می‌کند، نوعی رپپورتاژ محسوب می‌شود.

چرا افراد و کسب و کارها سراغ ریپورتاژ آگهی می‌روند؟

تاثیر شگفت انگیز ریپورتاژ آگهی بر سایت-طراحان شمال

مهم‌ترین دلیل استفاده از ریپورتاژ آگهی این است که مخاطبان امروز بیش از هر زمان دیگری در گذشته، حساسیت خود را نسبت به تبلیغات مستقیم از دست داده‌‌اند.

از همان لحظه‌ی اول که یک بنر تبلیغاتی را می‌بینیم یا بخش پیامهای بازرگانی در رادیو و تلویزیون آغاز می‌شود،‌ می‌دانیم که قرار است با مجموعه‌ای از ادعاها رو به رو شویم. به خاط همین،

همه‌ی ما کم‌و‌بیش در برابر این شیوه‌ی تبلیغاتی، مقاوم شده‌ایم و به دنبال آن نمی رویم.

انواع ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ انواع مختلفی از جمله ریپورتاژ تصویری ،‌ نوشتاری و ویدیویی دارد که در ادامه با هر کدام از آنها به طور جداگانه آشنا خواهیم شد:

  • ریپورتاژ تصویری

یک تصویر بیشتر از هزاران کلمه سخن می‌گوید. ریپورتاژ آگهی تصویری هم براساس همین فلسفه معروف ساخته شده‌.

در این نوع ریپورتاژ انواع المان‌ های گرافیکی و بصری جذاب در کنار محتواهای ارزشمند به تبلیغ برند یا محصولات یک شرکت می پردازند و سبب جلب توجه کاربران می‌شوند.

  • ریپورتاژ نوشتاری

این نوع ریپورتاژ ریشه در روزنامه‌ها و مجلات دارد و در این رسانه‌ها از قدیم تاکنون استفاده فراوانی داشته‌.

به عنوان مثال در یک گزارش یا مقاله در روزنامه‌ها و مجلات به معرفی محصول مرتبط نیز پرداخته می‌شده‌است.

  • ریپورتاژ ویدیویی

استفاده از این نوع رپرتاژ در رسانه‌های بصری همانند تلویزیون و پلتفرم‌های ویدیویی آنلاین بسیار رایج شده است.

در این نوع ریپورتاژ تیزر یا ویدیویی کوتاه از محصولات یا خدمات یک برند تهیه شده و در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

فواید ریپورتاژ آگهی

کمپین‌های روابط عمومی به هر شکلی که اجرا شوند اهمیت بسیار زیادی دارند.

یکی از دلایلی که باعث اهمیت زیاد رپورتاژ آگهی می‌شود، فراگیر بودن این روش است که می‌توان متن را در طیف وسیعی از رسانه‌های آفلاین و آنلاین منتشر کردد.

از دیگر فواید ریپورتاژ آگهی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود سئو

انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت شماست.

علت اصلی این مسئله این است که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می‌کنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک می‌دهید، می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو داشته باشید.

علاوه بر این متن رپورتاژ شما در نتایج گوگل رتبه بهتری خواهد داشت.

دیده شدن بیشتر

با توجه به جامع بودن رپورتاژ آگهی می‌توان کانال‌های توزیع محتوای زیادی را مثل سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب و… انتخاب کرد تا بتوان طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار داد.

بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات را چندین برابر می‌کند و یکی از کارکرد های اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.

برندسازی
یکی از مهمترین مزایای انتشار رپورتاژ در کانال‌های پرمخاطب توزیع محتوا این است که آگاهی از برند شما افزایش خواهد یافت. و همچنین تداوم انتشار رپورتاژ می‌تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند.
مناسب برای همه
یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ آگهی است که همه کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ می‌توانند با اهداف مختلف از این روش استفاده کنند.
فرقی نمی‌کند کسب و کار شما یک نمونه B2B یا B2C باشد، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند می‌توانید حرف خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید.
هزینه مناسب
رپورتاژ خبری نسبت به برخی از روش‌های دیگر هزینه مناسب‌تری دارد و البته که اگر رپورتاژ آنقدر قوی و جذاب باشد که بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند، بسیاری از کانال‌های توزیع محتوا آن را منتشر خواهند کرد.
شما با یک هزینه معقول می‌ توانید پیام خود را به گوش مخاطبان هدف‌ تان برسانید،و این کار نرخ تبدیل و وضعیت سئوی سایت را بهبود می بخشد.

تاثیر ریپورتاژ آگهی در سئو سایت چیست؟

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های اثر گذار در سئو سایت است. علت اصلی این موضوع از آنجایی نشات می‌گیرد که شما وقتی رپورتاژ خود را در کانال‌های توزیع محتوا و به ویژه سایت‌های پرمخاطب منتشر می‌کنید،

این سایت‌ها به شما لینک فالو می‌دهند و از آنجایی که مطلب شما همیشه در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود و سایت منتشر کننده اعتبار خیلی خوبی دارد، در نتیجه وضعیت سئوی سایت شما بهتر خواهد شد.

نحوه نوشتن ریپورتاژ آگهی جذاب

برای تهیه یک ریپورتاژ آگهی خوب و تهیه متن آن، رعایت کردن برخی از نکات کلیدی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کم‌ترین زمان ممکن به نتایج مطلوبی دست یافته و با انتشار آن در سایت‌های فعال و معتبر، رتبه سایت خود را ارتقا دهید.

در نگارش متن ریپورتاژ آگهی شما باید خدمات سایت یا محصولات خود را در یک محتوای خاص و غیرکپی معرفی نمایید،

اگر زبان و نگارش محتوای ریپورتاژ، نامناسب و غیراصولی باشد نه تنها به موفقیت سایتتان کمک نمی‌کند بلکه می‌تواند باعث آسیب رساندن به سایت و افت رتبه آن در گوگل نیز شود.

برای نوشتن ریپورتاژ آگهی جذاب باید نکات مهم زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • کیفیت بالای محتوای متنی
  • شناسایی صحیح مخاطبان
  • رعایت اصول نگارشی و درست‌نویسی
  • انتخاب لحن و ادبیات درست
  • انتخاب خوب موضوع جذاب و به‌روز
  • ساده و روان‌نویسی
  • نتیجه گیری و کال تو اکشن صحیح

در صورتی که در زمینه ارائه و انتشار رپورتاژ آگهی سوالی دارید یا می‌خواهید برای سایت خود ریپورتاژ ارائه کنید، می‌توانید با ما در طراحان شمال در ارتباط باشید. تماس با ما

مشاوره راه اندازی کسب و کار مجازی

اگر نیاز به راهنمایی برای دریافت خدمات طراحان شمال دارید با پر کردن فرم زیر همکاران ما به سرعت با شما تماس خواهند گرفت.
  • جهت پیگیری روند کار شما

به مقاله ای که خواندید علاقه داشتید ؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *