تک رنگ یا رنگارنگ؟روانشناسی رنگ‌ ها در طراحی لوگو

تک رنگ یا رنگارنگ؟

لوگو تأثیرگذارترین تصویری است که یک برند از آن برخوردار است. شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید،

اما طرح لوگوی شما تأثیر زیادی در نحوه درک مشتری از برند شما دارد و علاوه بر این ، اینکه آیا

آنها تصمیم به خرید محصول شما یا استفاده از خدمات شما دارند یا نه. در انتخاب رنگ لوگوها ، روانشناسی رنگ حرف اول را میزند.

90 ثانیه طول می کشد تا یک شخص در مورد محصول نظر دهد و 90٪ آن را (رنگ) تعیین می کند. هنگامی که رنگ به درستی

در طراحی استفاده می شود ، می تواند تأثیر زیادی روی احساسات بگذارد.

آدم ها احساس دارند و با رنگ ها در طراحی ارتباط برقرار میکنند. شاید شنیده باشید فلان رنگ گرم یا سرد است.

این جاندار انگاری برای رنگ ها همان نتیجه احساس ما از دیدن رنگ است. به عنوان مثال شما وقتی در یک لوگو برای رستوران

یا فست فود از رنگ زد و قرمز استفاده میکنید نشان دهده گرمی و جذابیت رستوران است.

یا وقتی در بستنی فروشی ها از رنگ های آبی و سفید استفاده می شود نشان دهنده سرماست و

در اوج تابستان با دیدن این تصویر احساس آرامش به شما دست می دهد.

به طور کلی رنگ آمیزی باعث روح بخشی به اثر می شود. برای انتخاب رنگ لوگو نباید سلیقه ای برخورد کرد. (البته حرف اول و آخرو مشتری میزنه😂)

از طرفی مشتری هم باید یاد بگیرد که در طراحی لوگو به حرف متخصص آن گوش فرا دهد چون طراح لوگو قبل

از اینکه این پروژه را انجام دهد ده ها پروژه قبلا انجام داده و از تجریبیات قبلی در طراحی جدید استفاده می کند.

 

 

 

قدرت رنگ در جذب مخاطب

در طول تاریخ و زمان ، رنگ نقش زیادی در نحوه درک ما از جهان داشته است. رنگ می تواند احساسی را برانگیزد ، واکنش فیزیکی ایجاد کند و بر احساس ما نسبت به چیزی به اندازه یک برند (خوب یا بد) تأثیر بگذارد.
مارک هایی که از رنگ صحیح برای نشان دادن آنها در لوگوی خود استفاده می کنند می توانند از مخاطبانی که قصد جذب آن را دارند واکنش مثبتی داشته باشد اما آن دسته از شرکت هایی که اهمیت رنگ را نادیده می گیرند
می توانند عکس این موضوع را انتظار داشته باشند.

 

چگونه می توان برای لوگو انتخاب رنگ صحیحی انجام داد؟

سوال خوبیست! اما سوال بهتر این است که: چگونه می توانم از رنگ برای جذب مخاطب هدف خود استفاده کنم و احساسات خاصی را تحریک کنم؟

بیایید بهترین رنگ را برای شما پیدا کنیم! ابتدا مفهوم رنگ ها را با هم بخوانیم.

قرمز : قرمز فوریت می خواهد. این نشان دهنده عشق ، اشتیاق ، عاشقانه ، خطر و انرژی است. واکنش فیزیولوژیکی آن مشابه واکنش آدرنالین است.

نارنجی :  گرما و نوآوری را از بین می برد. برای برندهایی مانند Nickelodeon و Fanta ، لوگوی آنها از بازی الهام می گیرد که بدون شک مخاطبان جوان آنها را مجذوب خود می کند.

زرد :  چشم اندازهای خوش بینانه ، دوستی و تخیل همه به رنگ زرد گره خورده است. برخی تحقیقات نشان می دهد که برخی از رنگهای زرد می توانند اضطراب ایجاد کنند.

سبز : یکی از رایج ترین رنگ هایی است که این روزها با تمرکز روزافزون جهان بر پایداری و انتخاب های آگاه از سلامتی ، شاهد عرضه آن هستیم.

آبی :  یکی از رایج ترین رنگ ها در طراحی لوگو است. مشاغل فنی ، خودرویی و مالی همه از رنگ آبی برای اعتماد به نفس ، یکپارچگی و ثبات پروژه استفاده می کنند.

بنفش : بیشترین انتخاب رنگ خانم ها است که نمایانگر تجمل ، جادو و چیزهای زیبا در زندگی می باشد.

مشکی : رنگ مشکی نشان دهنده قدرت ، پیچیدگی ، رمز و راز است.برخی از لوکس ترین برند های جهان مانند Chanel ، Prada و Gucci  از رنگ مشکی برای جذب نخبه ترین مشتریان جهان استفاده کرده اند.

سفید : شاید فکر کنید سفید رنگ نیست ، اما این خیلی دور از حقیقت است. رنگ سفید نوآوری مدرن را نشان می دهد.مارک هایی مانند تسلا و اپل ادعا کرده اند رنگ سفید برای محصولات خود یک درخواست خالص ،
آسیب دیده و اولین در نوع خود است که خریداران خواستار آن شده اند.

 

چه رنگ هایی برای شما بهتر کار می کنند؟

دقیقاً مانند رنگ ها ، برند شما شخصیت خاص خود را دارد و مصرف کنندگان به دنبال محصولاتی می روند که با شخصیت آنها مطابقت داشته باشد.
تعریف شخصیت برند شما به مشتریان در تصمیم گیری در خرید کمک می کند و به شما کمک می کند افراد مناسب را هدف قرار دهید.

شخصیت تجاری شما چیست؟
با پرسیدن این پنج سوال از خود شروع کنید:

جنسیت: آیا برند من مردانه است یا زنانه؟
لحن: آیا برند من بازیگوش است یا جدی؟
ارزش: آیا نام تجاری من لوکس است یا مقرون به صرفه؟
زمان: آیا برند من مدرن است یا کلاسیک؟
سن: آیا نام تجاری من جوان است یا بالغ؟

پاسخ های شما ایده ای از شخصیت برند شما را به شما ارائه می دهد ، و ما از آن استفاده خواهیم کرد تا ببینیم چه رنگی برای شما بهتر است.

 

رنگ صنعت شما چیست؟

اکنون که به رنگ شخصیت شخصیت خود پی بردید ، ببینید در صنعت خود کجا قرار دارید. برخی از صنایع به رنگهای خاصی متمایل هستند.

نتیجه گیری :

بهترین رنگ برای مارک شما رنگ هایی است که:

  • از نظر بصری با مزایا یا تجربه برند شما ارتباط برقرار می کند
  • برای مشتریان ایده آل شما جذاب هستند
  • از رقبای خود متمایز هستند

مشاوره راه اندازی کسب و کار مجازی

اگر نیاز به راهنمایی برای دریافت خدمات طراحان شمال دارید با پر کردن فرم زیر همکاران ما به سرعت با شما تماس خواهند گرفت.
  • جهت پیگیری روند کار شما

به مقاله ای که خواندید علاقه داشتید ؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *