سایت وردپرس

طراحی سایت با وردپرس ، بهترین گزینه برای کسب‌ و کارهای آنلاین

امروزه داشتن وب سایت برای کسب و کارهای مختلف به یکی از ملزومات اساسی برای رسیدن به موفقیت تبدیل شده است. اما این امر برای بسیاری از افراد به دلیل نداشتن دانش فنی و سرمایه زیاد امکان پذیر نبوده است. اما پس از ورود سیستم‌های مدیریت محتوای رایگان مثل WordPress به دنیای طراحی سایت، رویای این افراد برای داشتن وب سایت بدون نیاز به صرف هزینه‌های زیاد و دانش کدنویسی به واقعیت تبدیل شد.

معرفی وردپرس

سایت وردپرس

وردپرس در سال 2003 توسط مت مولنوگ (Matt Mullenweg) صرفاً برای اهداف وبلاگ نویسی راه اندازی شد. از آنجایی که این CMS، منبع باز است، بسیاری از توسعه دهندگان در سراسر جهان شروع به کار بر روی وردپرس و اضافه کردن ویژگی‌های اضافی به آن کردند.

از آن سال تا به امروز ورد پرس به روزرسانی‌‌ها بسیار زیادی داشته است. با گذشت زمان این CMS بسیار پیشرفت کرد و اکنون به محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین سیستم مدیریت محتوا جهان تبدیل شده است.

بیش از 34 درصد از وب سایت‌های موجود در اینترنت با این CMS ساخته شده اند و تعداد زیادی قالب وردپرس تا حد زیادی کار طراحی سایت را راحت کرده و هرکسی در کمتر از یک هفته میتواند یک سایت حرفه ای برای کسب و کار خود داشته باشد.

به بیان ساده ورد پرس یک سیستم مدیریت محتوای متن‌ باز سایت ساز یا همان open source است که کاملاً رایگان است، و با استفاده از آن می‌توانید انواع سایت‌های مختلف اعم از سایت‌های شخصی ، فروشگاهی ، شرکتی ، خبری و هر مدل سایتی که به ذهنتان می رسد را بدون هیچ‌ مشکلی بسازید.

قالب وردپرس

قالب ورد پرس یا پوسته وردپرس، همان ظاهر و شکل سایت است. یعنی تمامی ویژگی‌های ظاهری سایت‌های ورد پرسی بر روی قالب‌های ورد پرس اعمال می‌شوند. تمامی رنگ‌بندی‌ها، گریدبندی ها، آیکون‌ها، قرارگیری المان‌ها درجاهای مختلف و در کل تمامی ویژگی‌های ظاهری یک سایت وردپرسی از قالب وردپرس تشکیل می‌شود.

در گذشته قالب وب سایت نیز مانند سایر بخش‌های آن نیاز به برنامه نویسی داشت، که باعث افزایش مدت زمان طراحی می‌شد اما با پدیدار شدن سیستم مدیریت محتوای ور دپرس، به مرور زمان مشکل طراحی قالب نیز برطرف شد، زیرا کاربران می‌توانند از قالب‌های آماده استفاده کنند، و در صورت نیاز اقدام به تغییر بخش‌های مختلف آن مطابق با سلیقه و نیاز خود کنند.

در حال حاضر طراحی قالب وب سایت تبدیل به یک تخصص شده است. بسیاری از افراد با طراحی قالب در زمینه‌های مختلف، توانسته‌اند به درآمد خوبی دست پیدا کنند.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

مدیریت آسان

شما می‌توانید با استفاده از هر موبایل یا کامپیوتر متصل به اینترنت در هر کجای دنیا، به پنل مدیریت وب سایت وردپرسی خود وارد شوید و آن را مدیریت کنید. با داشتن سایت وردپرسی نیازی نیست که منتظر طراح وب خود برای روزرسانی سایت باشید. با وردپرس، تقریباً بر همه جنبه‌های سایت خود کنترل دارید و می‌توانید به راحتی مدیریت آن را انجام دهید.

سئو خوب

کدهای ورد پرس بسیار تمیز و ساده هستند. بنابراین موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند محتوای یک سایت را بخوانند و آن را ایندکس کنند. علاوه بر این، هر صفحه، پست و تصویر می‌تواند کلمات کلیدی، توضیحات و عنوان متا تگ خاص خود را داشته باشد و برای کلمات کلیدی خاص بهینه شود و امکان بهینه سازی دقیق موتور جستجو را فراهم کند.

همچنین می‌توانید از برچسب‌ها برای ایندکس بهتر در زمینه بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید.

استفاده راحت

ورد پرس دارای رابط بصری است و استفاده از آن ساده و آسان می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید صفحات جدید، پست وبلاگ، تصاویر و… را به آن اضافه کنید که این کار می‌تواند به سرعت انجام شود. از آن جا که این فناوری بسیار ساده است، زمان صرف شده برای قالب‌بندی و سفارشی سازی مطابق با کاربرد و سلیقه شما نیز کاهش می‌یابد.

عدم نیاز به ویرایش کد

ورد پرس یک سیستم خودگردان است و به نرم افزار ویرایش HTML (مانند Adobe Contribute یا Dreamweaver) نیازی ندارد. شما به راحتی می‌توانید یک صفحه یا پست وبلاگ جدید ایجاد کنید، متن را قالب بندی کنید، تصاویر را بارگذاری کنید و آن‌ها را ویرایش کنید، اسناد، فایل‌های ویدئویی و گالری تصاویر و… را آپلود کنید، بدون اینکه نیازی به HTML یا نرم افزار FTP اضافی داشته باشید.

امکان استفاده از قابلیت وبلاگ در کنار صفحات دیگر

از آنجایی که ورد پرس در ابتدا به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی شروع به کار کرد، می‌توانید به راحتی از این ویژگی آن استفاده کنید. تنظیم اشتراک‌های RSS / ایمیل در وبلاگ شما، قابلیت نظر دادن و افزودن خودکار جدیدترین پست‌های وبلاگ به سایر صفحات سایت (به عنوان مثال صفحه اصلی شما) و… نیز تنظیمات بسیار ساده‌ای دارند.

داشتن وبلاگ به شناخته شدن بهتر شما کمک می‌کند و از این طریق می‌توانید سایت خود را پویاتر و تعاملی کنید.سایت‌های وردپرسی بسیار مقیاس پذیر و قدرتمند هستند. شما می‌توانید صدها هزار صفحه یا پست وبلاگ در سایت خود داشته باشید بدون اینکه لطمه ای به عملکرد سایتتان وارد شود.

سفارشی سازی تمامی ویژگی‌های سایت

وردپرس به عنوان موتور وب سایت شما عمل می‌کند و شکل ظاهری سایت می‌تواند 100٪ سفارشی سازی شود. به گونه‌ای که افراد مختلف با داشتن سیستم مدیریت محتوای وردپرس و حتی با وجود استفاده از قالب‌های یکسان می‌توانند وب سایت‌هایی کاملا متفاوت از لحاظ ظاهری و کاربردی طراحی کنند.

امکان تعیین دسترسی‌های مختلف برای هر کاربر

به عنوان مدیر یک سایت وردپرس، می‌توانید چندین کاربر را برای اداره‌ی وب سایت تعیین کنید و سطح دسترسی و قابلیت‌های مختلفی را به هر فرد اختصاص دهید.

سرعت بسیار بالا در طراحی

از دیگر مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در مدت زمان بسیار کوتاهی، یک وب سایت کامل طراحی کنید. در صورتی که اگر بخواهید یک سایت را از صفر با برنامه نویسی طراحی کنید، به مدت زمان زیادی نیاز خواهید داشت، همچنین در مسیر طراحی ممکن است با خطاهای بسیار زیادی مواجه شوید.

توسعه امکانات سایت با استفاده از پلاگین‌ها

وردپرس این امکان را به شما می دهد تا تقویم رویداد، گالری ویدئو، Twitter Feed، Facebook Fan Box و موارد دیگر را به سایت خود اضافه کنید. اکثر این افزونه‌ها رایگان هستند و یا قیمت بسیار مناسبی دارند و شما می‌توانید به راحتی با چند کلیک ساده، پلاگین‌های وردپرس را بر روی سایت خود نصب کرده و از امکانات آن‌ها بهره مند شوید.

امنیت وردپرس

وردپرس طی سال‌ها، بارها و بارها توسط متخصصان حرفه‌ای مورد بازبینی قرار گرفته است و اکنون به پلتفرمی امن برای توسعه‌ ی کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شده است. اما به شرطی که مدیران وب سایت‌ها امنیت وردپرس را جدی بگیرند و از روش‌های ایمن‌سازی برای امنیت آن پیروی کنند.

به جرات میتوان گفت که وردپرس یکی از امن ترین سیستم های مدیریت محتوای جهان است و اگر شما به عنوان مدیر سایت کانفیگ امنیتی وردپرس را به خوبی انجام دهید. امنیت سایت تان در حد سایت های FBI خواهد شد.

دلایل محبوبیت وردپرس در سراسر جهان

  • وردپرس یک سایت ساز منعطف با سلایق مختلف است.
  • با استفاده از وردپرس امکانات بسیاری در دسترس خواهید داشت.
  • وردپرس متن باز و 100 درصد رایگان است.
  • قالب های وردپرس بسیار زیادی در زمینه های مختلفی طراحی شده اند.
  • دارای هزاران افزونه رایگان که هر امکانی را در سایت شما اضافه می کنند.
  • بروزرسانی‌های به موقع و دائمی
  • دارای هزاران منابع آموزشی رایگان به زبان های مختلف دنیا

 

ما در طراحان شمال به شما کمک می کنیم تا میانبری به سوی آینده داشته باشید…

مشاوره راه اندازی کسب و کار مجازی

اگر نیاز به راهنمایی برای دریافت خدمات طراحان شمال دارید با پر کردن فرم زیر همکاران ما به سرعت با شما تماس خواهند گرفت.
  • جهت پیگیری روند کار شما

به مقاله ای که خواندید علاقه داشتید ؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *