تفاوت قالب آماده و اختصاصی

تفاوت قالب آماده و اختصاصی وردپرسی

اگر به تازگی شروع به طراحی سایت کرده اید یا به عنوان کارفرما قصد دارید سفارش طراحی سایت خود را به شخصی بسپارید، ممکن است چندان درباره تفاوت قالب آماده و اختصاصی در طراحی وب‌سایت آگاهی نداشته باشید.

در این صورت وقتی طراح در مورد این موضوع با شما صحبت می‌کند، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درباره تفاوت قالب آماده و اختصاصی نتوانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

گزینه‌های پیش ‌روی شما برای طراحی یک سایت فوق‌العاده بسیار زیادند. اما این خود شما هستید که انتخاب می‌کنید سایت شما چه امکاناتی داشته باشد.

در واقع همه چیز به انتظار شما از سایت و بودجه‌ای که در نظر دارید، بستگی دارد. چه یک طراح تازه‌کار باشید چه کارفرما، دانستن برخی از اطلاعات در زمینه طراحی سایت برای شما ضروری است. به همین جهت در ادامه به تفاوت قالب‌ آماده و قالب اختصاصی سایت خواهیم پرداخت.

قبل از هر چیزی باید با وردپرس و انواع قالب ها اشنا شوید تا بتوانید به درک بهتری از تفاوت قالب آماده و اختصاصی برسید.

وردپرس چیست؟

وردپرس در اصل یک سیستم مدیریت محتواست که می‌توانید با استفاده از آن و خیلی ساده، سایت خود را راه‌اندازی کنید.انجام تغییرات در این سایت‌ها کار راحتی است. اما پس از نصب وردپرس نیاز به یک قالب یا همان پوسته آماده خواهید داشت.

قالب آماده سایت

برای آشنای با تفاوت قالب آماده و اختصاصی باید با هر کدام از قالب ها آشنا شوید که یکی ار آنها قالب آماده است.منظور از قالب وردپرس معمولاً همان قالب آماده سایت است.

قالب، پوسته یا تم (Theme) آماده، همانطور که از نامش پیداست، یک فرم سایت از پیش ساخته شده است که شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود تغییراتی را در آن ایجاد کنید.

به عبارتی در هر قالب سایت آماده، تمامی موارد مورد نیاز شما از قبل طراحی شده‌اند، اما هر عنصر به دلیل تنوع زیاد به دلخواه قابل تعویض است. برخی از مواردی که شما می‌توانید آن‌ها را در قالب‌ها تغییر دهید، عبارتند از:

  • پس زمینه سایت
  • طراحی مناطق قرارگیری محتوا
  • فونت و رنگ
  • جابه‌جایی عناصر ناوبری
  • طراحی محل قرارگیری تصاویر

قالب اختصاصی سایت

در طراحی اختصاصی قالب وب سایت، همه چیز باید هم تراز با برند و تجارت شما باشد. در اصل تفاوت قالب آماده با اختصاصی طراحی وب سایت،

در سفارشی‌سازی اختصاصی سایت برای هر کسب و کار است. از بخش‌های ریز سایت مثل فونت و رنگ دلخواه گرفته تا کلیه قسمت‌های سایت که می‌تواند در دسترس کاربران شما در سایت باشد.

قالب‌های آماده و اختصاصی برای هر سایتی کار می‌کنند.این به این معنیست که فرقی ندارد که شما قصد سفارش یک طراحی سایت وردپرسی ساده را داشته باشید یا یک سایت خاص‌تر، زیرا می‌توانید با توجه به بودجه و برند تجاری خود، سایت مورد نظرتان را سفارش دهید.

اما یک تفاوت عمده بین قالب آماده و قالب اختصاصی در این است که قالب‌های اختصاصی برند شما را حرفه‌ ای‌ تر نشان خواهند داد.

شما می‌توانید با توجه به شخصیت مخاطبین خود و هدف کسب‌وکارتان، سایتی را سفارش دهید که به بازاریابی تجاری و تحقق اهداف کاری شما کمک کند.

قالب‌های اختصاصی سایت برای انواع کسب‌وکارها از شرکت‌ها و تولیدی‌ها گرفته تا حتی مشاغل آزاد پیشنهاد خوبی است.

همچنین می‌توانید برای طراحی سایت فروشگاهی خود از قالب اختصاصی و متفاوت با سایر فروشگاه‌های آنلاین موجود استفاده کنید. هر چند که این امکان در قالب‌های آماده هم موجود است.

مزایا و معایب قالب‌های آماده

تفاوت قالب آماده و اختصاصی

هر کدام از قالب ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که با شناخت آنها میتوان به شناخت تفاوت قالب آماده و اختصاصی پرداخت و هر فرد با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب کند.

✅مزایا

  •  تنوع زیاد

اگر در وب جستجو کنید، با انواع مختلفی از قالب‌های آماده برای وردپرس مواجه خواهید شد؛ از قالب‌های شرکتی گرفته تا قالب‌های فروشگاهی که هر کدام از آن‌ها تنوع و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

  • صرفه جویی در زمان

یکی از مزیت‌های استفاده از قالب‌های آماده صرفه‌جویی در وقت و زمان است، اگرچه تولید این قالب‌ها از ابتدا نیاز به زمان زیادی دارد اما شما می‌توانید در عرض چند ساعت قالب مورد نظر خود را انتخاب، نصب و وب‌ سایت خود را راه‌اندازی کنید.

  • قیمت و هزینه پایین

یکی دیگر از مزایای قالب‌های آماده هزینه کم آن نسبت به طراحی قالب اختصاصی است و علت پایین بودن قیمت‌ها را می‌توان فروش گسترده‌ی آن‌ها به تعداد زیادی از افراد دانست.

❌معایب

  • عدم ایجاد تغییرات و اضافه کردن برخی ویژگی ها در قالب‌های آماده

یکی از ایراداتی که قالب‌های آماده دارند عدم ایجاد تغییرات جامع است یعنی هر آنچه که می‌بینید همان است و در صورتی که بخواهید تغییرات اساسی یا امکانات جدیدی را به وب سایتتان اضافه کنید این امکان یا صرفه اقتصادی ندارد یا بسیار سخت و مشکل ساز خواهد بود.

  • کد‌های زیاد و غیر اصولی در سئو

با توجه به ویژگی‌های متنوعی مانند (تغییر رنگ و اضافه کردن اِلمان‌ها بدون نیاز به کد نویسی) که در قالب‌های آماده زیاد دیده می‌شود وجود کد‌های زیاد در این نوع قالب‌ها اجتناب ناپذیر است.

وجود این کد‌ها مطمئنا در سرعت بارگذاری و سئو تاثیر منفی زیادی خواهند داشت.

  •  سرعت بارگذاری پایین

سرعت بارگذاری (لود) یکی از ضروری‌ترین ویژگی‌ها در سئو وب سایت است.

در قالب‌های آماده با توجه به امکانات متعددی که وجود دارد و معمولا شما به آن نیاز ندارید سرعت لود سایت بسیار پایین می‌آید. علاوه‌ بر این کیفیت کد نویسی در این قالب‌ها با توجه به برنامه نویس متفارت است.

  • امنیت وب سایت

قالب‌های آماده به طور کلی از امنیت بسیار پایینی برخوردار هستند و ممکن است که کد‌هایی در میان این نوع قالب‌ها اضافه شده باشد که امنیت وب‌ سایت شما را در آینده به خطر بیندازند.

البته این نوع خطرات در صورتی جدی خواهد بود که شما از قالب‌های بدون لایسنس یا همان نال (Null) استفاده کرده باشید و در صورت استفاده از قالب‌های اصلی یا اورجینال این امکان بسیار کم است.

  • به وجود آمدن سایت‌های مشابه زیاد

از دیگر معایب قالب های اماده این است که قالب‌های آماده به تعداد افراد زیادی فروخته می‌شود. و این باعث می‌شود که کاربران با وب‌سایت‌های مشابه‌ زیادی روبرو شوند که ممکن است برای آن‌ها چندان خوشایند نباشد و اعتماد کمتری به وب سایت شما کنند.

مزایا و معایب قالب‌های اختصاصی

برای درک بهتر تفاوت قالب آماده و اختصاصی باید با مزایا و معایب قالب های اختصاصی نیز آشنا شوید.

✅مزایا

  •  گرافیک جذاب و مطابق با برند

یکی از ویژگی‌های قالب‌های اختصاصی گرافیک جذاب و منحصر به فرد آنهاست که هر بازدید‌کننده‌ای را جذب خود خواهد کرد علاوه بر این، طراحی صورت گرفته مطابق با برند و نیازهای کسب و کار مورد نظر خواهد بود و حال و هوای آن را به نمایش می‌گذارد.

  • مطابق با سئو 

در قالب‌های آماده به این مورد اشاره کردیم که کد‌ها و ویژگی‌های زیادی در این نوع قالب‌ها وجود دارد که بعضا برخی از آن‌ها به هیچ عنوان استفاده نخواهد شد و این امر در سرعت بارگذاری صفحات بسیار تاثیر گذار خواهد بود. اما در طراحی قالب‌های اختصاصی کد نویسی بهنیه تر و مطابق با قوانین سئو انجام می‌شود.

  •  طراحی اختصاصی

طراحی انجام شده در قالب‌ها به صورت اختصاصی و مطابق با کسب و کار مربوطه است و مشابه آن در سطح وب وجود نخواهد داشت.

  •  امکان اضافه کردن ویژگی ها پس از پایان پروژه

پس از پایان طراحی سایت اگر کارفرما بنا بر نیاز خود درخواست تغییر یا اضافه کردن قسمتی به وب سایت را داشته باشد، این امکان توسط تیم طراحی به راحتی وجود خواهد داشت.

  •  امنیت بالا

امنیت هم یکی دیگر از مزیت‌های قالب اختصاصی است که با توجه به کد نویسی‌های صحیح انجام شده در قالب اختصاصی امنیت بیشتری نسبت به قالب‌های آماده دارند.

❌معایب

  • هزینه بالا برای سفارش طراحی قالب
  • زمان‌بر بودن طراحی سایت
  • به‌روز رسانی آن معمولاً تنها به دست سازنده قالب امکان‌پذیر است

تفاوت قالب آماده و اختصاصی در چیست؟

اکنون با شناخت مزایا و معای هر یک ارزقالب ها میتوانید تفاوت قالب آماده و اختصاصی با شناسایی کنید.

قالب‌های اختصاصی با توجه به طراحی منحصر به فرد،امنیت بالا و گرافیک جذاب، مناسب کسب و کار‌هایی هستند که بودجه و زمان کافی دارند.

قالب‌های اختصاصی به کسب و کارها اعتبار خاصی میبخشند و این امر موجب جذب و اطمینان بیشتر مشتری به کسب و کار کارفرما خواهد شد.

 

به صورت کلی می‌توان تفاوت قالب آماده و اختصاصی را اینگونه بیان کرد:

اگر شما زمان و هزینه کافی ندارید استفاده از قالب‌های آماده مناسب شما خواهد بود.

اگر می‌خواهید به برند کسب و کار خود اعتبار ببخشید، ویژگی خاصی را به سایت مورد نظرتان اضافه کنید و بودجه و زمان کافی برای راه‌اندازی آن دارید، قالب‌ اختصاصی مناسب کار شما خواهد بود.

در آخر اگر برای تجارت خود برنامه‌های بلندمدت و بزرگی دارید، استفاده از یک طراحی سایت اختصاصی برای شما بهتر است. در غیر این صورت، بهترین راهکار استفاده از قالب‌های آماده است که هزینه کمتر و مدیریت ساده‌ تری دارند و در مدت زمان کوتاه‌تری سفارش طراحی سایت شما را به پایان می‌رسانند.

فراموش نکنید که اگر به دنبال طراحی سایت هستید با ما در طراحان شمال در ارتباط باشید.

مشاوره راه اندازی کسب و کار مجازی

اگر نیاز به راهنمایی برای دریافت خدمات طراحان شمال دارید با پر کردن فرم زیر همکاران ما به سرعت با شما تماس خواهند گرفت.
  • جهت پیگیری روند کار شما

به مقاله ای که خواندید علاقه داشتید ؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *