انتخاب نام در کسب و کار یکی از مهمترین کار ها و شاید سخت ترین کار ها برای شروع کسب و کار است. چرا که اسم مناسب معرف کسب و کار و باعث جذب مخاطب و در یاد ماندن آن می شود.
روش انتخاب اسم مناسب
-
نوشتن اسم هایی که دوست داریم روی یک برگه
-
بررسی کسب و کارهایی که در همین حوزه کار میکنن
-
ترکیب پیشوند و پسوند ها با اسامی دلخواهمون
-
اولویت بندی کردن لیست اسامی
-
بررسی آزاد بودن دامنه اینترنتی و چک کردن وضعیت ثبتی
-
طراحی لوگو و…
نکات مهم
-
کوتاه بودن نام
-
تصویری بودن نام
-
مرتبط بودن نام با موضوع کسب و کار
-
خوش آهنگ بودن نام برند
-
تلفظ آسان برای همه جامعه مشتریان
-
استفاده از فعلها، صفتها و ضمایر پر استفاده دردسر ساز هستند.
-
استفاده از پسوندها و پیشوندها
-
محدود نبودن نام به مکان
-
استفاده از نام یک برند موفق
-
نداشتن مشابه و تکراری نبودن
پیشنهاد می شود کتاب “نامهای تجاری، تنبل، زرنگ، خنثی” را بخوانید. در متن ذیل به معرفی این کتاب میپردازیم:
نویسنده در این کتاب الگوهایی را یافته است که از طریق استفاده از این الگوها و استفاده به صورت کلیدهای ساخت نام تجاری می توان به یک نام تجاری و قدرتمند مختص خود دست یافت. کل این کتاب در قالب دستورالعمل نگارش شده است و در انتهای هر فصل تمریناتی نیز بابت یادگیری هر چه بیشتر خواننده تهیه شده است.
در کتاب نام های تجاری تنبل زرنگ خنثیروشی بیان شده است که ماشین نام سازی نامیده شده است! شما با آگاهی از کارکرد این ماشین فرضی میتوانید به توانایی درک اصول و ساخت نام های تجاری برسید! همچنین احسان مهدی نژاد به بررسی تاثیر نام های شخصی افراد در تجارت پرداخته است؛ این که چه نام های شخصیای موفق ترند و این که قوانین جدید ثبت در ایران چه مجوزهایی برای تغییر این اسامی به ما داده است.
یک تحقیق چالشی بین المللی نیز که در زمینه تاثیر نام های شخصی بر پیشداوری جامعه نسبت به افراد میباشد نیز آورده شده است.
در دو فصل ویژه نیز به کلیدهای ساخت نام برای سایت و کتاب پرداخته شده است که بسیار مهم و کاربردی هستند.
در آخرین صفحات یک چک لیست ویژه قرار داده شده است تا شما هر وقت که خواستید یک نام قدرتمند برای خود بسازید این چک لیست را جلوی خودتان قرار دهید و کار برایتان سادهتر شود. بیشتر بخوانید
1 دیدگاه