طراحی گرافیک چیست

اهمیت طراحی گرافیک برای کسب و کارها

امروزه همه ی کسب و کارها برای تولید محتوای گرافیکی که شامل بروشور، کارت ویزیت، وب سایت، سربرگ ، ست اداری ، پست اینستاگرام و … به طراحان گرافیک نیاز دارند.
طراحی گرافیک یک ابزار مهم برای کمک به هر شغلی است که تاثیر مثبت و ماندگاری را ایجاد کند و نمی شود از اهمیت طراحی گرافیک غافل شد. اولین باری که بازدیدکننده با نام تجاری شما ارتباط برقرار می کند ، آینده روابط تجاری شما را تعیین می کند.

طراحی گرافیک چیست؟

شامل هر چیزی است که میتواند ظاهر متفاوتی به کسب و کار شما ببخشد. مانند آیتم های چاپی و یا آیتم های دیجیتال که در تلفن همراه و یا در فضای مجازی نمایش داده می شوند. در واقع طراحی گرافیک پیام شما را به شیوه‌ای هنرمندانه به مخاطب منتقل می‌کند به همین دلیل اهمیت طراحی گرافیک بسیار قابل توجه است.

هدف اصلی طراحی گرافیک چیه؟

انتقال بهتر پیام به مخاطبان به روشی تاثیر گذار ، یکی از اصلی ترین اهداف طراحی گرافیک می باشد.مهم ترین نقش طراحی گرافیک در زمینه معرفی محصولات و خدمات است. اگر شما بهترین محصول را هم داشته باشید ولی نتوانید محصول خود را به گونه ای که هست نمایش دهید کسی به محصولات شما علاقه مند نخواهد شد. در واقع به هر طریقی ، شما باید ویژگی ها ، مزایا و تمایزات محصول یا خدمات خود را بصورت تصویری به مشتریان خود منتقل کنید پس نیازمند وجود طراحی گرافیک هستید.

اهمیت گرافیک در دنیای کنونی :

برای چند لحظه چشمان خود را ببندید. دنیایی را تصور کنید که هیچ طراحی گرافیکی در آن وجود نداشته باشد. حتما شماهم به این نتیجه می رسید که حتی تصور دنیای بدون رنگ هم بسیار سخت است. دنیایی بدون اشکال، خطوط، رنگ های و سایر جلوه های بصری دیگر.
اهمیت طراحی گرافیک آنقدر بالا است که می توان به این نکته اشاره کرد، امروزه همه شهرها زیبایی خود را مدیون گرافیک هستند.
90 درصد از اطلاعات منتقل شده در مغز انسان بصری است ، بنابراین کسب و کار شما برای برقراری ارتباط با اهداف خود به طراحی قوی نیاز دارد.

کاربردهای رایج طراحی گرافیک شامل هویت (لوگو و نام تجاری)، انتشارات (مجلات، روزنامه‌ها و کتاب‌ها)، تبلیغات چاپ، پوسترها، بیلبوردها، گرافیک وب‌سایت و عناصر، علائم و بسته‌بندی محصولات است. به عنوان مثال، بسته‌بندی محصول ممکن است شامل یک لوگو یا دیگر آثار هنری، متن‌های سازمان‌یافته و عناصر طراحی خالص از جمله عکس‌ها، اشکال و رنگ باشد که ساختار متحد قطعه را شکل می‌دهند. بیشتر در ویکی پدیا

اهمیت طراحی گرافیک

حال به اهمیت طراحی گرافیک در کسب و کار می پردازیم :

طراحی گرافیک می تواند تغییرات شگفت انگیزی برای کسب و کار شما رقم بزند.

– افزایش فروش : محتوای گرافیکی که با دقت طراحی شود می‌تواند فروش را افزایش دهد. مردم از طراحی گرافیکی منحصر به فرد و با کیفیت این پیام را دریافت خواهند کرد که شرکت استفاده کننده از این طراحی، محصولات و خدماتی یکتا و با کیفیت ارائه می‌دهد.

– جلب توجه مخاطبان : برای موفقیت و پیشرفت در کسب و کار باید این امکان را داشته باشید تا در اولین نگاه بر روی مخاطب خود تاثیر لازم را بگذارید. برای نمونه یک لوگو برای جذب نمودن مشتری تنها چند ثانیه فرصت خواهد داشت.

– سرعت در انتقال پیام : به کمک طراحی گرافیک خیلی راحت می توان از نظر بصری پیغام و ایده های خود را به مخاطب انتقال داد. گاهی تصاویر تاثیر بیشتری از هزاران کلمه خواهند داشت و خود گویای مطالب بسیاری هستند.

– ماندگاری در ذهن مخاطب
– جلب اعتماد و برند سازی
– جذاب تر کردن محتوا با طراحی گرافیک 
– محبوبیت و رشد شبکه‌های اجتماعی
– و …

جلوه های بصری اولین تأثیر قوی را در افراد ایجاد می کنند ، این جمله یعنی چه؟

وقتی افراد اطلاعات را می شنوند ، به احتمال زیاد سه روز بعد فقط 10 درصد از اطلاعات گفته شده را به خاطر می آورند. در مقایسه با آن ، اگر این اطلاعات را با تصاویر بصری جفت کنید ، مردم 65 درصد آن را حفظ می کنند. و از نظر بازاریابی دیجیتال ، همین مطالعه یک عدد دیگر را نیز به همراه داشت: محتوا با تصاویر مرتبط 94٪ بیشتر از محتوای بدون تصاویر مربوطه بازدید می کند. با این مثال اهمیت طراحی گرافیک را درک خواهید کرد.

 

خدمات طراحی بنر های خود را به ما بسپارید!

برای دیدن برخی از پروژه های طراحی گرافیک ما به نمونه کار های ما مراجعه کنید.

 

 

مشاوره راه اندازی کسب و کار مجازی

اگر نیاز به راهنمایی برای دریافت خدمات طراحان شمال دارید با پر کردن فرم زیر همکاران ما به سرعت با شما تماس خواهند گرفت.
  • جهت پیگیری روند کار شما

به مقاله ای که خواندید علاقه داشتید ؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *